Så var påsken över

för den här gången och jag har ätit för mycket av både den goda maten och påskgodiset så nu måste de tas nya tag. Vi har ju dessutom en stegräknar tävling på jobbet och jag ligger alldeles för långt efter täten. Jag vill hemskt gärna gå ut och promenera och gärna börja träna också för den delen men när man jobbar till kl. 17 och har ett litet troll hemma som ska börja nattas vid 19.30 tiden vill man INTE, då vill jag vara med henne. Nu när de börjar bli riktigt ljust på kvällarna kan man i och för sig gå ut när hon har somnat men efter att ha legat i sängen med henne en halv timme är man så där lagom sugen att gå ut på en rask promenad. Många ursäkter blir de... men nu har jag bestämt mig för att de dagar Mathias är ledig (börjar annars jobba ca 05.00) ska jag ställa klockan och gå min promenad mellan kl. 05.30 och 06.30, då hinner jag till jobbet till 8 och kommer hem efter arbetsdagen tränad och klar. Jag kan med gott samvete sjunka ner i soffan efter middag, bus, lek och nattning. Nästa lediga dag är på onsdag så då börjar jag mitt nya liv med morgonpromenader.

Igår när vi var hos D & K började vi prata om bygge av altan/veranda/soldäck vilket är väldigt högt prioriterat för att överhuvudtaget kunna vistas utomhus i anslutning till huset i vår och sommar. Så idag när Milia sov passade jag på att mäta upp och märka ut ungefär var och hur stor altanen skulle kunna vara, de är ju väldigt svårt att se med två pinnar i marken men ändå. De ALLA säger är bygg inte en för liten uteplats så vi får väl se till att inte göra de men jag vill inte så gärna ha uteplats på hela tomten heller.


Så här ser uteplatsen ut för tillfället, de är tur att man inte är pinnsmal och liten om rumpan för då har jag ramlat mellan brädorna... ; )

Precis som jag lovade Milia igår så gick vi ut och plaskade i pölarna och leran. De blev till och med i två omgångar, på för middagen för att vi brukar gå ut på förmiddagarna när vi är hemma och på eftermiddagen eftersom de blev jätte fint väder precis när Milia skulle sova. Två omgångar ute innebär två omgångar genomblöta vantar OCH stövlar eftersom duktiga mamman lyckades spola i stövlarna när hon skulle skölja av dom... duktigt. Stövlar behöver hon inga fler av om mamman låter bli att fylla dom med vatten men däremot extra (flera extra) vantar MÅSTE införskaffas. Man kan ju visserligen ha galonhandskar på dom små men vilken unge vill ha de när man inte kan greppa någonting eller överhuvudtaget använda händerna? 



Nu ska jag återgå till pyssel-/extrarums fix för nu ska de bli ordning här inne, snart dags att bygga altan och fixa tomt : )

Kommentarer
Postat av: mamma

Mormors lilla sötnos

2009-04-14 @ 06:31:31
Postat av: HUSnrNIO

tack för din kommentar om mina hiskeliga nätter. Det är inte lätt att få ihop det där med träning, arbete samt familjeliv. Skulle också vilja gå upp lite tidigare och ha den raska promenaden avklarad på morgonen men som det är nu så pallar jag inte det. Härligt med altanbygge!

2009-04-14 @ 10:10:04
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0