Möblerat och möblerat om

I förmiddags kom min bror med familj ut och hälsade på, vi tog Melle i vagnen och Milia på kälken och gick ner till huset.

     

Mathias som var ledig idag också var redan där nere och pysslade. Milia flög raka vägen in på sitt rum och började laga mat, korv, hon verkar väldigt nöjd med den lilla spisen som tomten kom med.   

     
1. Milia gör korv i ugnen. 2. Tyckte att mamma hade monterat en perfekt koja. 3. Hittade min gamla studentmössa, tänk snart tar hon själv studenten. Så fort känns det som att tiden går ibland.

Krille skulle iväg så Sofia stannade kvar med oss. När Melle sov hjälptes vi åt att städa upp i allrummet, möblera och möblera om i Milias rum och i allrummet. Milias rum har nu möblerats om fyra eller fem gånger och vi har inte flyttat in än, vi kanske hinner med ett par gånger till ; )


Söta och glada kusinerna

Efter middagen åkte jag och Sofia iväg för att fynda utomhus krukor. Jag förstår att personalen inte är jätte trevlig och glad, butiken stängs och många blir utan jobb. Förmodligen tänker dom säkert att alla vi dumma j..lar som handlar där nu hade kunnat handla där tidigare så har dom sluppit gå i konkurs. Men jag tycker ändå att dom ska vilja bli av med grejerna, uppenbarligen vill man ju de efter som man annonserar om utförsäljning, och för att bli de kankse man kan vara lite hjälsam och lite lite lite trevlig.

Händelseförlopp i butiken:

Jag till kassörskan (efter att ha gått runt i butiken och letat personal): Hej, vi skulle behöva lite hjälp ute med (avbruten)
Kassörskan till mig (väldigt otrevlig i rösten): De finns en personal på golvet, ni får leta efter han men vi stänger om 15 minuter (egentligen 22) så ni får rappa på.

Vi letar och vi letar, hittar ingen så vi går ut igen och tittar om vi inte kan få ner krukorna själva. Svaret blev NEJ!

Vi går in får syn på en kille som jobbar där.

Jag till honom: Ursäkta, vi skulle vilja ha lite hjälp där ute, vi skulle vilja ha tre till (en fanns i markplan och stod på vår vagn) sådana här krukor men dom står väldigt högt upp.
Han till mig (otrevlig i tonen): Tyvär, vi har ingen truck den har gått sönder.
Jag till honom: Skulle man kunna få lägga undan (efter att ha sett flertalet lappar med namn och hämtdatum på) tre stycken och komma och hämta dom när ni har kunnat lyfta ner dom.
Han till mig (fortfarande otrevlig): De är ingen idé, trucken kommer inte att bli lagad på en och en halv vecka, minst (han går)

Vi går till kassan för att betala den kruka som vi hade på vagnen. När de är vår tur säger kassörskan -jag stänger här nu, ni får gå till den andra kassan. Kön vänder om och går till den andra kassan, vi hamnar sist...


Vi försökte verkligen på egen hand men krukorna hade dessutom frusit fast i pallen, de var omöjligt att få ner dom. 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Snyggt jobbat brudar, men satt denna ställning verkliget förankrad i väggen? ser lite farligt ut.

2009-02-06 @ 06:38:05
Postat av: mamma

Två sötnosar tillsammans i fotöljen de ser ut att ha skoj

2009-02-06 @ 10:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0