Rensa

Jag håller på att rensa ur bland Milias leksaker och kläder, lika bra att göra de innan vi flyttar. De ska få följa med ner till huset men inte komma upp ur flyttkartongerna, de ska sparas till ett eventuellt.

Milia sover så jag ska inte bli långvarig vid datorn. De är svinkallt ute idag, -15 och dessutom blåser de så de känns som -20. Trots kylan ligger Milia ute i vagnen och sover, de har hon gjort hela vintern och hela förra vintern. Hon sover i en Voksi påse, de gör hon oavsett om de är -20 grader eller om de plusgrader. Är glad att mamma har jobbat på dagis, de var hon som hade kommit i kontakt med Voksi. Hon tyckte att de var de absolut bästa ett barn kan sova i, - så en sån ska ni ha. Jag håller med eller egentligen har jag inget att jämföra med men jag är väldigt nöjd i alla fall. Milia är alltid lagom varm när hon vaknar, skulle rekomendera den till alla som ska köpa åkpåse/mjuklift/sovpåse. Påsen kan användas från o-3 år och längre än så sover väl sällan barn i vagnen.


Idag sover hon i långärmad tröja, långkalsonger, strumpor, träningsoverall, stickade ullsockar, mössa och vantar, mer än så behövs inte när de är 15 grader kallt.

Såg på hemsidan http://www.voksi.com/ att de även fanns skinntossor, skinnvantar och skinnmössa, skulle gissa att dom är varm och gossig.

Black     Black     Black
Bilderna är lånade från www.voksi.com

 

Kommentarer
Postat av: mormor

Milia ser ut att ha det bra där i sin VOKSI Påse.

2009-02-02 @ 14:52:08
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



Hittade din blogg och ville lämna ett spår efter mig!

Kikar nog in här igen för den var väldigt trevlig. Kul med husbygge!



Åsa

2009-02-03 @ 11:07:35
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jaa då vet du ju hur det är, jobbigt i längden..

Jaa det förstår jag, Milia är ju som hon är =)

Man ska inte flänga runt med dom små när det är sovtider!



Synd på kyrkis hade varit jätte skoj att följa med för jag gör ju inte så mycket på dagarna annars. Men idag skulle det naturligtvis vara babysång typ det ändå jag gör. Men hör av dej nästa gång ni ska gå så hänkar vi då.



Kram Sofia

2009-02-03 @ 11:38:29
URL: http://www.bruceleontin.devote.se
Postat av: Sofia

Glömde skriva om Maja. Att hon har hoppat av hon tyckte inte om skolan. Hon sa att det var som ett internat eller hon sa ordagrannt en hitlerskola.

Hon har sökt till john bauer till hösten istället!

2009-02-03 @ 11:41:15
URL: http://bruceleontin.devote.se
Postat av: HUSnrNIO

Ser ju jätteskönt ut. Härligt att kunna sova ute i friska luften.

2009-02-03 @ 17:02:14
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0