TV-möbel

Vi har beslutat att tv-möbeln som vi hade i lägenheten inte ska få flytta in i huset. Mathias förberedde för en möbel från IKEA som ska hänga på väggen under tiden vi byggde. I går packade vi bilen och styrde mot just IKEA med förhoppningen att få med oss en sådan hem så att vi kan göra lite mer "färdigt". Naturligtvis gick de inte enligt planen, när vi kom dit stod de att varan var tillfälligt slut och att man skulle ta kontakt med personalen. Tillfälligt var ca 2-3 MÅNADER, man skulle göra om möbeln i just den vita färgen som vi ville ha, den nya skulle inte tas in förrän den gamla var helt slut överallt. Jag har absolut ingen lust att vänta i 2-3 månader på en tv-möbel då blir de ju aldrig "färdigt" här, antingen får den gamla flytta in eller så måste vi hitta en ny.

Innan vi åkte till Ikea hade vi besök av våra grannar S och R för första gången sedan vi flyttat in. De gick inte att ta miste på lyckan hos Milia när Rasmus stod i dörren, dom gick raka vägen in på hennes rum. När S frågade var hon sov pekade hon stolt på sin säng, sedan flytten sover hon nämligen i egen VANLIG säng i eget rum, de har gått jätte bra så här långt. Nu sover hon inte själv där inne, jag har valt att sova på en madrass på golvet till en början, jag vill vara nära om eller när hon vaknar mitt i natten så att hon inte blir rädd. Allt är nytt och de är en stor omställning för en liten människa.

Man funderar ju vad hon tänker, vad hon känner osv. Bara de att vi i snart nio månader har bott i storfamilj med mormor och morfar och nu helt plötsligt är de "bara" vi, vad tänker hon om de? När vi flyttade från lägenheten var hon så liten så då funderade jag inte så mycket, nu är hon "stor" och så medveten, då flyttade vi bara ifrån fyra väggar nu har vi flyttat ifrån två familjemedlemmar. Självklart tror jag att hon saknar mormor och morfar, vem gör inte de, men de verkar som att hon tar omställningen väldigt bra och trivs trots att de "bara" är vi. 

Kan fortfarande inte bjuda på några bilder. Bild uppdatering kommer så fort de är möjligt.


Bild uppdatering: Milia och bästa kompisen R myser, glad över att ÄNTLIGEN vara grannar.

Kommentarer
Postat av: Mammor

Vill bara att ni ska veta att vi saknar er också, men visst har det gått bra för oss alla, jag trodde ett tag att jag skulle bäla när vi kom hem efter jobbet till ett tomt mörkt och kallt hus men det har gått väldigt bra.

Kram till er alla pussa lillhulda från mammor och morfar

2009-02-10 @ 16:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0