Mmmmmmmmmmmmm

De lilla hjärtat sover i sängen och de stora i soffan, jag har njutit av att vara hemma med dom till max i eftermiddag och ikväll. Nu är väskan ompackad, i morgon kl. 05.30 hoppar jag på bussen norrut, vi ska iväg med jobbet så jag blir ifrån la f. 

Vi har haft en jätte trevlig helg i Stockholm, större delen av den skulle kunna beskrivas med OTROLIGT FANTASTISKT GOD MAT!!!!! Ett par veckor innan avresa föreslog S att vi skulle bestämma varsin restaurang att äta på, vi skulle hålla de hemligt för varandra. Detta dels för att slippa stå och vela, för att inte sluta på samma ställen som alltid och som en kul grej. Jag och G frångick dock detta och betämde tillsammans en restaurang till fredagkvällen eftersom vi ville bjuda S som nyss hade fyllt år. De blev libanesiskt, Cafe Corniche, och de var fantastiskt gott. Ingen av oss hade varit där tidigare, vi gick på de "recensioner" som finns på nätet och dom stämde väldigt bra.


Svårt att få med ett helt bord med massa smårätter men maten var absolut bättre än bilden =)

Igår hade S bokat in oss på en resturang som hette Story Kitchen, ingen av oss hade varit här heller. Jag kan inte direkt säga vad dom hade för meny mer än att den var otroligt, fantastiskt, helt underbart god, bland de absolut godaste jag har ätit i hela mitt liv. De är väldigt svårt att jämföra mat, de är så mycket som spelar in, ibland kan den enklaste måltiden hamna på topplistan pga omständigheterna.


För min del blev de grillade, vitlöks gratinerade jätte räkor med aioli och sallad till varmrätt och chokladfondue med färsk frukt till efterrätt.

När jag tänker efter känns det som att vi inte kan ha hunnit med något annat än att äta för förutom goda middagar har vi haft timlånga luncher och stressfria frukostar. Vi har dock hunnit med en hel del shóoping och annat också.

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Ser otroligt gott ut!

2009-11-30 @ 09:10:51
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0