Uppehåll

De blev ett ofrivilligt uppehåll när blogg appen slutade att fungera. Att sitta vid datorn och skriva och ladda upp bilder har de varken funnits till eller lust till. Nu verkar appen fungera igen så nu kanske de blir lite bloggande igen. De är ju så kul att kunna gå tillbaka och titta :)

Konsertfest

I helgen är de konsertfest med bl.a. Bryan Adams, Kent och Tomas Ledin. Jag och Mathias har fått varsin 2-dagars biljett till själva konsertområdet men också inträda till mat- och dryckes tältet utanför.

Vi har ingen barnvakt att tillgå under helgen så vi kan inte gå båda två. Eftersom Mathias jobbar i helgen tyckte han att jag skulle gå. Jag bjöd med mig svägerska S så imorgon är de vi som diggar till Adams mfl. Vi är väl uppvärmda sen förra helgen :) Jag tror dock inte att vi kommer att få uppleva en i närheten lika magisk konsert som då men de blir kul ändå.

Vi börjar med morgondagen så får vi se sen hur vi känner inför lördagen. På lördag dag åker vi in med barnen och tittar på Sean Banan och Panetoz.

Middag vid havet

Planen för dagen var att packa ner middagen i en väska, ta med en filt och cykla ner till havet och äta. Dagens väder som har bjudit på både strålande sol och enorma regnskurar fick oss dock att fundera på något annat utflyktsmål. Tillslut bestämde vi oss ändå för att cykla iväg och de blev ju en jätte fin kväll :) Synd bara på jordens jobbigaste och jävligaste ohyra, myggan. Dom gjorde att kvällen på picknickfilten blev kortare än planerat :(

Strandpromenad

I går invigde jag, för egen del, den nya strandpromenaden/strövområdet som anlagts här nedanför oss. En härlig löptur efter vattnet. Idag blev de också en löptur men inte vid vatten utan i vatten, när jag kommit halvvägs började de spöregna.

Stora som hallon

De växer smultron stora som hallon i vårt lilla smultronland och goda är dom. My äter dom flesta men jag och Milia har hunnit smaka ett par vi också.

Delar säng med Barbie

Vi köpte med oss en Barbie docka till Milia från Göteborg. Hon verkar väldigt glad i den, förutom att hon lekt en hel del med den har hon också sovit med den sen vi kom hem. Hon tog till och med med sig den till vår säng i natt när hon tassade över :)

Kväll i lekparken

Jag och My var ute i lekparken sent (sent för My) i kväll. Hon har varit tjurig/busig vid nattning sen vi kom hem från Göteborg så idag tänkte jag att vi skulle hålla henne uppe lite längre och förhoppningsvis korta ner nattnings tiden. Med facit i hand så hjälpte de inte, hon var lika tjurig/busig ändå fast tröttare... Precis likadant har de varit när hon ska sova i vagnen mitt på dagen. Hon är jätte trött men vill inte sova. Om dom små ändå visste hur bra dom har de, hur skönt de är att sova. Tänk att få lägga sig en stund mitt på dagen :)

FANTASTISKT! MAGISKT! Så jäkla bra!

Kan inte somna trots alldeles för lite sömn senaste dagarna. Ligger och tänker tillbaka på gårdags kvällens magiska konsert, tänker igenom spellistan och önskar att få uppleva de igen. Han är helt otrolig, 62 år gammal, att han orkar?! Nästan 4 timmar (31 låtar) i fullt ös, inga pauser, inget prat, han levererar låt efter låt efter låt på bästa sätt. De här var nog den allra bästa konserten hittills även fast den första var något väldigt speciellt.

Vi har haft en toppen helg i Göteborg som avslutades med den magiska konserten igår. Resan hem idag var en lång väntan och längtan efter barnen. De var underbart att komma hem och få krama och pussa på dom.

Vi fångades på bild, tillsammans, i Göteborg, de händer VÄLDIGT VÄLDIGT sällan (tack Lisa). De blev en ganska okej bild dessutom, de händer än mer sällan :)

Ush & fy vad jobbigt

Nu har vi precis lämnat barnen hos mormor och morfar. Ush och fy vad jobbigt :( har haft en klump i halsen hela dagen och tårarna som inte fick komma kom men i bilen så barnen såg inte.

Inte förrän på söndag får vi krama om dom igen. Känns jätte länge men jag vet ju att de kommer att gå jätte fort. Nog för att de ska bli jätte kul att åka till Göteborg och gå på Bruce Springsteen men de är jobbigt att åka ifrån barnen. På tåget hem på söndag kommer jag förmodligen att längta ihjäl mig :)

Premiär

Ikväll blir de kräftpremiär hemma hos oss. Som jag LÄNGTAR! Kräftor, paj, ostar, kex mmmmmmmm

Middag

Ikväll har vi varit på middag hos gamla bekanta som nu är nya grannar. Klockan gick fort när vi satt och pratade gamla minnen, minnen så långt tillbaka som till mellanstadiet :) Mycket trevligt.

Nyfikna

En av mina äldsta (inte mätt i ålder utan i antal år vi känt varandra) har flyttat till hus. Flytlasset gick i går och vi blev direkt inbjuden på ett glas, grillat och så klart för att titta på huset. Vi hoppade på cyklarna och trampade iväg den korta biten :)

Vi blev jätte förvånade när vi gick husesyn, rum efter rum efter rum dök upp. Till slut frågade jag var alla rum kom ifrån för utifrån ser huset nämligen väldigt litet ut. De var fint och kommer bli ännu finare när dom har gjort de till sitt.

Jobbigt

De är jobbigt att åka cykel :)

Morgonsolen är

alldeles alldeles underbar. De blåser höst lika vindar idag men sitter man i lä är de jätte skönt. Skulle kanske behöva gå in, ta av oss sovkläderna och göra oss i ordning... Eller nä, vi har ju faktiskt ingen tid att passa. Njuter ett tag till :)

Två härliga dagar

Vi har haft två härliga dagar tillsammans hela familjen. Nu jobbar Mathias tre dagar innan vi är ledig allihop igen. De kanske är tur att vi inte är ledig tillsammans i fyra hela veckor, då kanske vi inte skulle ta till vara på dagarna och njuta lika mycket ;)