Sista inskolningsdagen

Eftersom de blev avbrott i inskolningen förra veckan och de följdes av helg så tog vi en sista inskolningsdag idag. I morgon ska jag lämna henne direkt på morgonen eftersom jag måste iväg på jobb ett par timmar. Går de bra får hon vara kvar och äta lunsch, sova och äta mellis så hämtar jag henne efter de, skulle de inte gå bra så åker jag dit direkt efter jobbet.

Jag skulle tro att de är en ledsen liten tjej med tårar rullandes ner för kinderna som jag lämnar i morgon men förhoppningsvis går de över när jag är utom synhåll. Mest nervös är jag för att jag själv inte ska kunna hålla tårarna tillbaka, jag hoppas jag kan hålla tillbaka tills jag kommer ut. Hur ska hon kunna "tro" på de om inte jag gör de och står där och bälar. 

     
1. Idag skulle abolut Melle med på dagis. 2. Plockar undan efter lunchen, så duktig! 3. Tvättar händerna i mini handfatet, där skulle hon kunna stå hur länge som helst. 4. Ute och leker efter sovstunden med favoriten på dagis, hon sken upp som solen när hon såg henne idag. 


Matematik förberedande övningar. Milia fick testa de här i fredags och tyckte att de var jätte roligt, idag fick hon prova nästa svårighetsgrad.

Idag gjorde Milia sitt första pärlarmband på dagis, hon var väldig stolt över sitt verk dessvärre lyckades hon förstöra de när vi kom hem. Jag har lagat de så ni kanske kan få en glimt av de här senare.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Ett tips! Låt Mathias lämna om du blir ledsen. Inte bra för henne att se det. Magnus skötte hela inskolningen med Signe. Det funkade kanon!

2009-02-23 @ 22:30:35
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Lycka till, föresten! Kram Cajsa.

2009-02-23 @ 22:31:24
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: Mamma

Det kommer att kännas att lämna henne men det kommer att gå bra, du vet ju själv hur fort det blir bra med barnen när föräldrarna inte syns längre. Gick det bra för din lillebror så klarar även Milia det.

2009-02-24 @ 05:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0