Dagis

En bra måndag följdes upp av en jätte bra tisdag.VI HAR FÅTT EN PLATS på de dagis som vi allra ALLRA helst vill ha Milia på. Är väldigt väldigt glad för de har länge verkat som att vi inte ska få någon plats där då de är ett populärt dagis med många köande.  

Den 16:e februari ska vi börja skola in henne och den 2:a mars börjar jag jobba. På de här dagiset har man börjat med en ny inskolnings metod som har varit väldigt lyckad, både barn, föräldrar och fröknar har varit väldigt nöjd. Man är tillsammans med barnet på dagis kl. 9-15 i tre dagar därefter lämnar man barnet själv i två dagar sen är då tänkt att inskolningen ska vara klar och att man kan börja jobba. 

Att man ska vara med barnet i tre hela dagar beror på att de är jag som föräldrer som ska skola in barnet inte personalen på dagiset. De är jag som ska visa, naturligtvis tillsammans med personalen, hur och var man göra saker och ting och var saker finns m.m. Kan tänka mig att de känns väldigt tryggt för barnet och även bra för mig att se hur dom har de, vad dom gör och lära känna personalen lite.

Är väldigt glad för platsen men de har nog inte riktigt gått upp för mig att hon faktiskt ska börja på dagis, att jag ska börja jobba, nu är den här tiden över... Från att vara tillsammans hela dagarna till att bara träffas ett par timmar på eftermiddagen/kvällen, den tanken känns ganska jobbig. Kan säga att de har rullat en del tårar ner för mina kinder idag.

     
1. Nyfödd. 2. 6 månader. 3. 1 ÅR! 4. Snart 1 år och 6 månader och ska börja på dagis.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tänka sig att Mormors hjärtevän ska börja på dagis? vad fort det har gått, men det kommer inte att bli några problem fär vännen våran, hon är så framåt och dess utom hamnar hon på samma avdelning som Bästisen sin.

Ha det bra!

2009-01-28 @ 05:40:52
Postat av: Sofie

Oj, har du FYRA barn? ;-)

2009-01-28 @ 09:19:15
URL: http://magstarkt.blogg.se/
Postat av: Cajsa Wiselquist

Kommer att gå jättebra. Förbered dig på att sitta på parkeringen o gråta i bilen i en vecka, sen är det bara att gilla läget. Lycka till. Kram Cajsa.

Ps. såg du mailet om mössan????

2009-01-28 @ 10:48:28
Postat av: Sofie

Ho, ho, jag skojade faktiskt. Läste inlägget! :-)

2009-01-28 @ 14:14:40
URL: http://magstarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0