Heldag i huset

Jag och Mathias har haft en heldag nere i huset idag, Milia har varit med mormor och morfar. Man tycker att man ska hinna så himla mycket när man är där en HEL dag men när dagen är över har man inte alls hunnit så mycket som man tänkt sig.

Lite fick vi gjort i alla fall, vi har städat ur tre av sovrummen, målat på Milias leksakslåda och en pall till köket, bättringsmålat på väggarna både lite här och där, fogat och tvättat av kakelplattorna i köket och sen har vi plockat och städat lite verktyg m.m. också.

     



När vi hade fogat och tvättat kaklet i köket så tog vi bort täckpappen som har legat på bänkarna sen bänkarna kom på plats. Jag fick inte chans att se varken bänkskivan eller diskbänken innan pappen las på så de blev premiär för mig i dag. Jag kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd, vi betalade lite extra för att få diskhon nerfäld och underlimad från fabrik och de blev jätte bra och det kommet nog att underlätta att hålla rent också.   

     



Lite bilder¨på de som gjordes igår när jag och Milia hade åkt hem:

     

Höll på att glömma, jag monterade Milias spis, en av julklapparna som vi la undan, en kommer hon nog att bli jätte glad över när hon kommer ner nästa gång. Nästa gång för henne blir troligtvis imorgon.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ert kök är det snyggaste kök jag sett på länge, kanon bra smak,

Hela huset är så läckert men det sa jag redan när vi for på husvisningen i Umeå.

2009-01-25 @ 19:02:45
Postat av: lena

Precis så skall ett kök se ut, utifrån min smak detta mörka ihop med lite ljusare,, me like...Vi renoverar ett gammalt hus och kan inte göra precis som vi vill. Huset styr ju lite när man inte bygger ifrån grunden. ler. Men kanon

lena

2009-01-29 @ 09:22:40
URL: http://lattochlagom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0