Kalas

Milias kille R fyllde 2 år för några dagar sedan och idag var de barnkalas. Fullt hus var de, 10 barn med föräldrar/förälder. De bjöds på korv med bröd och marängswiss till både små och stora barn, man blir aldrig för stor för marängswiss mmmm.



När jag har varit nere i huset har jag skrivit att jag hållt på med ett litet projekt. Anledningen till att jag inte skrivit mer än så är att R skulle få de lilla projektet i födelsedagspresent av oss och familjen O/W. Nu har han fått den så då tänkte jag visa vad de är jag har gjort.


Trälåda i furu kommer från IKEA och är målad med vit halvblank färg. Indelning i lådan har Mathias gjort. Bokstäverna kommer från Panduro och är målad med svart hobbylack som också kommer från Panduro. Tågräls, pusselbitar och lego är målad med svart hobbylack och är sen jag var liten, inventerade lite i mamma och pappas garage.

     

Milia kommer att få en likadan låda att ha på sitt rum fast med rosa bokstäver. Nu hoppas jag att dom små trollen håller ordning på leksakerna... Jag tror att R fixar de bättre än Milia, hon är inte speciellt ordningssam av sig men hon kanske kan bli.

Igår när vi var nere i huset kom R:s mamma S dit och hälsade på och naturligtvis såg hon lådan. Som tur var hade jag inte satt fast bokstäverna ännu så de var bara en helt vanlig vit låda. Hon frågade vad vi skulle ha lådan till, hmm jag vet inte riktigt, vi kanske ska ha ved i den...? Ved? Kunde jag inte ha kommit på något bättre?

Kommentarer
Postat av: S

Tyckte att ved var lite konstigt.....inte riktigt din stil för vedförvaring!

Presenten var helt underbar, vilken enastående vän!

- är dock fortfarande lite sur att ni vägrade stanna på middag!

Hela mitt arbetspass har nu skådat verket iaf och är mäkta imponerad.

kram och puss på dig!

2009-01-12 @ 00:27:24
Postat av: Ann-Sofi

Förstår att S tyckte det såg lite konstigt ut med en sådan vedkorg? kanon fint blev det i alla fall, kul att desa små troll får var sin och att de blir en egen design. (ta patent)

2009-01-12 @ 08:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0