Korpen

Träna med Korpen de är något som gamla, pensionärer, gör. Går med stavar i grupp, gympar och vattengympar mest för att träffas, umgås och prata skit inte så mycket för själva träningen ;)Trodde jag iaf.

Den här veckan och nästa har Korpen prova-på veckor. Inget jag hade uppmärksammat för 10 år sedan, innan barn och hus, när jag tränade både de ena och de andra.

Nu är situationen lite annan. Jag vill komma igång och träna men tycker att de är för dyrt att köpa ett träningskort för flera tusen som kan nyttjas kanske 2 kvällar i veckan. Jag vill och måste träna i grupp, de ger mig så mycket mer. Jag är otroligt otränad just nu så all träning skulle ge effekt. Med den insikten fanns de liksom ingen ursäkt för att inte gå 400 meter till skolan och vara med på Korpens cirkelträning ikväll.

Och ja, jag hade fel om Korpens medlemmar. Jag var långt ifrån yngst och jag var långt ifrån äldst och egentligen vad spelar de för roll? Alla är
där för samma sak, för att träna, och man gör de på sitt sätt, individuellt fast i grupp. Jag kommer att lösa medlemskap och fortsätta träna med Korpen, de var jätte roligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0