Grötlunch

Idag har jag och Milia varit och ätit grötlunch på mitt jobb, väldigt gott. Riktig hemkokt risgrynsgröt, julskinka, ägg, hembakta (i vedspis) segkakor m.m. På jobbet hade dom tagit fram julgranen, de har inte vi gjort hemma och nu efter den här dagen är jag lite tveksam om vi verkligen ska göra de... Klart granen ska fram men de kommer att bli väldigt mycket ajaj, ajaj, aja. Hon var så nyfiken på kulorna, glittret och ljusen, de kliade i hennes små fingrar.





I huset har de hänt en hel del idag, elen är (nästan?) riktigt kopplad så nu kan vi tända alla lampor i taken och inte bara strålkastarna som måste riktas om så fort man ska gå till ett annat rum eller en annan del av rummet. Utebelysningen är tänd, våra blivande grannar och vänner har precis upplyst mig om att de ser väldigt bra ut. Har ju tyvär inte varit ner till huset idag och sett de själv därmed finns det heller inga bilder att visa.

Kylskåp och frys sitter nu på plats. Golven i hallen och groventrén är fogade, hela golvet i groventrén är ju inte på plats ännu men den del som är de är nu fogad.

Kvällen blev allt annat än bra. Ingenting gick som de var tänkt, jag och Milia mötte upp Sofia i Birsta vid 16.30 efter att ha varit och hämtat kaklet till köket. Vi skulle lite snabbt avklara ett par ärenden som jag inte an gå in närmare på (de är snart jul). De gick inte snabbt och resultatet av ärendena blev inte alls som tänkt. Jag kände mig som en väldigt dålig mamma när Milia fick äta en korv på IKEA eftesom de inte gick så snabbt som planerat men lika glad var hon för de.


Kommentarer
Postat av: Johanna Nylund

Hej hej. Här kommer en liten julhälsing från kusinen i Enköping. Vad stor eran lilla tjej har blivit. Sist vi träffades var hon ju inte ens född. Hon är väldigt lika pappa tycker jag, å säkert alla andra. Roligt att se hur det går för er med huset.



God Jul från Johanna och resten av Enköpingsborna

2008-12-21 @ 12:25:19
URL: http://www.johannisgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0