Tapetsering

Idag har Milia varit med mormor och morfar nästan hela dagen, dom har bland annat varit och tittat på morbror Krilles hockeymatch. Hon tyckte att de var jätte roligt och ännu bättre blev de väl när hon såg att kusin Melwin också var på heja heja heja.

Jag, Mathias, Dan och Karina har varit nere i huset. Vi (jag, Dan & Karina) har tapetserat Milias rum. Anledningen till att vi behövde vara tre är att vi har tapetserat på längden, våderna går från vägg till vägg istället för från golv till tak som man brukar göra. De blev ganska långa våder så de behövdes verkligen sex händer. Jag är väldigt nöjd, tycker att tapeten är super fin, min far däremot tycker att den är FRUKTANSVÄRT ful men de bryr vi oss inte om. Han har inte sett helheten än, i och för sig tror jag inte att han ändrar sig ändå.

     



Mathias pysslade på i stora badrummet medan vi tapetserade. När tapeten var uppe satte jag och Karina golvlister i Milias rum, Dan och Mathias proveldade (premier) i kaminen och sen började dom lägga golv. Hela golvet i vardagsrummet var inte lagt sedan tidigare eftersom vi var tvungen att vänta på att klinkerplattorn i hallen var på plats först.

     





Milia kom ner en sväng med mormor och morfar efter hockeyn och jag tror att hon tyckte om tapeten, mer än morfar i alla fall.

     

Just nu pågår julklappsinslagning här, jag tänkte att jag ska bli helt klar med de ikväll/natt innan jag går och lägger mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0