Kakel till köket

Dagen började med att jag och Milia packade in oss i bilen för att åka och titta på kakel till köket. Eftersom vi inte har så mycket tid att spela på fick jag börja med att fråga vilka kakel som inte är beställningsvaror. Hon visade några stycken och det slutade med att vi tog med oss tre olika hem, dels för att visa Mathias dels för att se färgerna mot vitvarorna. Vitvrorna är ju som jag sagt tidigare svart så alla tre kaklen är mörkgrå/svart och jag ville kolla att dom passade ihop med vitvarorna.

     

Efter kakelspaningen bar de av mot centrum för att inhandla den SISTA (skönt, färdig!) julklappen och äta lunch med vänner. Väl hemma igen blev de snabb middag sen ner till huset för att tillsammans med Mathias försöka bestämma vilket av kaklen vi ska ha. För Mathias gick de ena bort direkt, jag vet själv inte riktigt varför jag ens tog med mig de hem.  Vi besutade oss tillslut för den största av plattorna som mäter
33 x 60, de kommer att bli en hel del skärande, Mathias säger att de ska gå bra.

Läget i huset jst nu:

Diskmaskinen sitter på plats


Alla dörrkarmar sitter på plats i sovrumsdelen


Tre av fyra innerdörrar sitter på plats i sovrumsdelen


Golvplattorna i tvättstugan börjar komma på plats


Golvsocklarna i köket sitter på plats


De är säkert något mer som har hänt sedan sist men de var inget jag såg, de som inte syns märks inte...

Ikväll hade jag tänkt baka lite julgodis, de gick så där bra eftersom vårat lilla troll inte alls hade samma planer för kvällen som jag. Hon ville inte alls sova, är för övrigt vaken fortfarande (kl. 22.30). En sort har de blivit i alla fall och den smakar betydligt bättre än den ser ut. 
  
  

Kommentarer
Postat av: ann-sofi lindström

Hejsan Gumman!



Godiset var kanon gott, vad läckert det blir med svarta vitvaror, kanon snyggt.

Skönt att jag är ledig i 2 dagar så vi kan julbaka.



puss puss

mamma!

2008-12-17 @ 07:40:07
Postat av: Sofia

Tjena!

Blir ju jätte fint de där, dom där kakelplattorna blir nog snyggast till dom där vitvarorna! Bra val!

Snart inflyttning va ? =)

Innan nyår iaf ?

Ser ju ut att vara klart snart bara inredningen kvar... för det man inte ser märks ju inte så det kan ni ju låta va tills efter nyår, eller hur va det! Hehe!



Nu har jag oxå börjat blogga,jag som inte skulle men syrran tvingade mig.. =)

www.bruceleontin.devote.se



Kram Sofia





2008-12-17 @ 11:24:16
URL: http://www.bruceleontin.devote.se
Postat av: Sofia

2008-12-17 @ 22:04:44
Postat av: Sofia

Haha jaa då kan hon kika på lillkussen sin.. Synd hon inte fick träffa han idag! Men tur jag inte tog med mej han,med tanke på vilken tid det tog =)



Okeeej,spännande!



Jaaa klart du får de!



Hade!

2008-12-17 @ 22:06:11
URL: http://bruceleontin.devote.se
Postat av: Anonym

Ser fint ut det där! Det är så kul när fler o fler saker kommer på plats. Vi ser framemot inflyttningsfesten! Ha det bra. Hälsa alla. Nu ska vi äta spagetti o köttfärsås hemma hos Anna & Fredrik. Imorgon ska vi till Temple Bay resort. Skönt!

2008-12-19 @ 13:03:24
URL: http://wielquist-nylund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0