Utmärkt

Nu är alla björkarna borta, riset är kört till tippen, björkarna (som så småninom ska bli till ved) ligger i en hög i ena hörnet av tomten. Mathias och Dan var där i måndags (23/6) och plockade ihop och körde iväg riset till tippen.

     

I tisdags (24/6) var "gubben" från Metria där och märkte, med pinnar, upp exakt vart huset och garaget ska stå. Naturligtvis blev man ju väldigt nyfiken på att se hur det blev men eftersom vi var på annan ort fick vi inte möjlighet att se det förrän igår (lördag).



Om JAG ska vara helt ärlig så såg det väl kanske inte ut som jag hade tänkt mig men de gör de kanske inte när man bara ser pinnarna som sticker upp ur marken. Jag tyckte att tomten såg väldigt liten ut, tomten som såg ganska stor ut när björkarna var borta. Det såg ut som att det kommer att bli väldigt lite gräsmatta. Mathias var där och mätte och allting stämde så det är förmodligen bara en "synvilla". När plattan är gjuten kommer man förmodligen uppleva att den ser väldigt liten ut så då blir det tvärtom, en massa gräsmatta. När det väl är klart kommer det säkert att vara, precis som vi  tänkt oss, lagom med gräsmatta:)   

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0