Äntligen

Igår morse blev det en tur till kakelbutiken igen, denna gång var Mathias med, skönt. Nu har vi då äntligen beslutat oss för kakel och klinkers till lilla badrummet, stora badrummet, groventrén och hallen. Vi har medvetet valt att vänta med kakel till köket tills dess att köket sitter uppe. Vi tror att det blir lättare att hitta något när man ser vilka ytor som ska kaklas och vilken färg som passar in.

Efter lunch fick Milia vara med snälla Sandra och bästa kompisen Rasmus som bor ca 50 meter från vårt hus, blivande grannar. Jag och Mathias fick därmed möjlighet att tillbringa några timmar i huset båda två igen. Vi har mätt upp exakt åtgång av kakel och klinkers så idag går beställningen iväg. Jag skruvade fast en massa gipsskivor eller det var inte så många skivor men det är en massa skruv i varje skiva. En del annat blev det också gjort.

Milia hoppade nästan helt över att sova något så hon var inte världens lättaste att vara barnvakt till, gissar jag, så jag gick över till Sandra och Rasmus lite tidigare än planerat men dom hade haft väldigt kul och lekt jätte bra. Det blev en tidig kväll igår så jag har fått iväg mailet angående det trasiga köksskåpet, vi får väl se vart det leder.

Det händer ju en del när jag inte är där också:

Väggen i hallen
   

Väggen i duschen




Inbyggd förvaring i duschväggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0