Inget målande men mycket annat

Det blev ingen målning för mig idag. Som jag skrev tidigare så skulle det sprutisoleras idag och det syntes verkligen att dom had varit där när jag kom. En hel del av isoleringen låg nere på golvet så det var bara att börja sopa. Tänk om man kunde göra så själv, dra fram en massa, göra det roliga och sen bara åka därifrån så att någon annan får ta rätt på det tråkiga. Så fungerar inte mitt jobb i alla fall, varken hemma eller på kontoret.







Efter städandet har det kottlats där vi vet att vi kommer att hänga tunga saker. Vi har märkt ut för bland annat en del belysning. Det låter som att vi inte har gjort så mycket men faktum är att jag tycker att vi fick ganska mycket gjort. 



Väggen mellan hallen och köket börjar ta form. Köket kändes genast större när väggen kom upp, konstigt att det känns större när man på sätt och vis förminskar en yta.



Milia kom ner och hälsade på med mormor, morbror, moster och lilla kusin vitamin. Hon blev mäkta förvånad när hon såg att mamma var där och hammrade. Hon förknippar att hammra & spika med pappa, vi säger alltid det när hon frågar efter honom, då höjer hon handen och låtsas hammra. Jag åkte hem samtidigt som dom för att vara hemma och göra kväll med MIlia.

     



Hon hjälpte till en del också, mamma hade sopat för dåligt.



Mathias och Göran blev kvar och fortsatte jobba med väggen i hallen och gipsa i köket. Mathias har gjort klart ramarna till högtalarna i vardagsrummet.





Köket och fönstren kom idag som det var sagt. Frid och fröjd, nästan, ett av köksskåpen var trasigt, suck nu blir det till att ringa och bråka om det. Troligtvis kommer det inte att synas men jag tycker inte att man ska få saker som inte är hundra procentiga när man betalar dyrt för det.   

     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0