Målat (fredag 21/11)

Nu är taket i hallen, köket och vardagsrummet målat första vändan av två, det tog bara en timme och jag kommer inte ha det minsta ont i nacken. Det var nämligen Mathias och Dan som stog för takmålningen. 







Jag har slipat av väggarna som sen tidigare är grundmålade och har sen målat allrummet och kontoret med den rätta väggfärgen (S 0500 N). En del annat har gjorts idag också, en hel del städning och undanplockning. Vi har också tagit bort skyddsplaten i de utrymmen som ska kaklas. 

Det är knappt så att jag törs skriva det, knappt tänka de men jag gör det än då. Det är nämligen så här att planen är att vi nästa helg, om en vecka, ska sätta upp köket... Hoppas hoppas hoppas verkligen att den planen håller. I och med detta så ska vi förutom att ha ett kök nästa helg även ha golv i kök och vardagsrum och hall ett färdig målat kök, kan det vara möjligt??? Som jag har längtat till detta, tänk att få se hur köket ska se ut.

Som jag skrivit tidigare så var vi, för ganska precis ett år sedan, upp till Umeå och tittade på vårt hus blivande hus men vi har ritat om köket. Ingenting i vårt kök kommer att stämma överens med köket i visningshuset, därför ska det bli så spännande att få se hur det blir i verkligheten, de är ju lite svårt att se på en ritning.

Så här liten var Milia när vi var upp till Umeå och tittade på huset, kan inte fatta att det är ett år sedan, tiden går så fort.



Milia och mormor hade varit ute och pysslat även denna gång och gjort så här fint utanför dörren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0