Sammanfattning

Anledningen till att bloggandet har uteblivit de senaste dagarna är att vi inte har haft något fungerande internet. Nu fungerar internet igen så nu är det väl dax att uppdatera. Jag är lite lat idag så jag tänker sammanfatta alla dagarna i ett inlägg.

Det har väl mest handlat om garagesnickring, nu är råsponten och takpappen på plats, garaget är regntätt, skönt. Mathias och Dan har varit där hela dagarna och Mathias påstår att om vi hinner lika mycket varje dag som dom har hunnit under dessa två dagar (tisdag 080909 & onsdag 080910) så är vi färdig i oktober...??? Hur gärna jag än vill så tror jag faktiskt inte att det är på något sätt är möjligt.



Idag har Mathias varit där själv och snickrat. Han var också till Cramo och lånade en betongslipmaskin. Det blev en liten "kulle" på plattan precis där en av de bärande väggarna står och det var den "kullen" som skulle bort. Nu sägs det, har inte sett det själv än, att det är ca 1 cm slipdamm i HELA huset. Va roligt...



På eftermiddagen kom Dan och hjälpte Mathias köra skräp, femton säckar skräp har det hunnit bli, redan.

Imorgon ska jag vara där och snickra, Milia ska få vara med morbror Christoffer och Sofia. Av alla som har hört att jag ska vara där har jag fått samma reaktion: Vad ska du göra då? -Jag ska snickra och allt annat som Mathias mfl gör när dom är där, varför är det så svårt att förstå? Jag ska inte vara där som någon städtant, hantlangare och kaffekokerska, jag ska spika, såga, borra och allt annat kul. Städa kommer jag att hinna göra tusen gånger innan huset är färdigt. Men med tanke på allt slipdamm som nu är innanför väggarna ser det ju ut att bli en städdag i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0