De grönskar

För ett tag sedan hade vi besök av en vän till min mamma, hon hade med sig en inflyttningspresent, tre små krukor på ett fat, torv och frön. Jag följde instruktionerna (har aldrig satt/sått frö tidigare) och nu har de faktiskt kommit upp små gröna växter där under plasten, såsmåningom ska de bli basilika, oregano och mejram. När jag har kommit så här långt borde de innebära att jag har lyckats men om de inte gör de har jag spanat in "färdiga" kryddväxter som jag plantera om och ersätta dom med. Ingen behöver ju veta ; )

Jag skulle i vilket fall som helst vilja ha ytterliggare några kryddor och sätta alla i en stor kruka att ha ute till sommaren.




Kommentarer
Postat av: ulli

Kul att du lyckats fått upp kryddor! Det ser ju verkligen ut som att du har gröna fingrar! Själv lyckas jag sällan sätta frön......det får bli en vända till affären, för att köpa färdiga växter! Haha!

2009-04-16 @ 08:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0