Mini-semester

I går morse åkte jag och Milia ut till farmor och farfar, Mathias jobbade och kom senare. De blev ingen heldag ute i de fina vädret som planerat eftersom de fina vädret aldrig kom men en lite tur ut blev de i alla fall. Ungefär samtidigt som vi kom in ringde S och önskade Glad Påsk från fjällen, dom hade JÄTTE fint väder, dom var fortfarande ute, kl. 19, och hade åkt hemifrån kl. 9, hela dagen ute i fint fjällväder. Lite avundsjuk blev jag eller ganska mycket avundsjuk. Som tur var fick vi fint väder idag i alla fall och har tillbringat större delen av dagen ute i skinande SOL.

 
Vatten, vatten, plaksa, hoppa, sitta, ligga, bada. Milia älskar vatten även brunt, geggigt vattenpöls vatten.

      
1. Kanske sista chansen att rulla sig i sön för den här vintern. 2. Jätte roligt att kasta snöbollar i vattenpölarna, farmor rullade, rullade och rullade. 3. Hittade STOOOOR boll som var jätte rolig att sparka på. 4. Nyvaken plutt som genast skulle fortsätta gräva i snön.

Vi sov kvar hos farmor och farfar i natt och i eftermiddag kom kusinerna ut. Vi åt middag tillsammans allihop innan hemfärd, de blev grillat och de var väldigt gott. I dessa tider pratar många om årets grillpremiär men eftersom vi nyss har flyttat ifrån mina föräldrar där vi bott i nio månader så uteblir grillpremiären i år, dom slutar nämligen aldrig att grilla.


Grävandet fortsatte med kusinerna, Milia har nog kunnat vara ute forfarande om hon hade fått. När vi kom hem fick hon syn på en ganska stor vatenpöl så hon ville genst på med skorna. Jag fick lova vattenpöls lek imorgon, jiiipppiiii.


Milia och Signe målar koncentrerat oh ed tungan rätt i munnen.

Jag och Mathias har haft en liten mini-semester dom här två dagarna. De har bara varit farmor och farfar för hela slanten, igår fick jag inte ens följa med på promenad när hon skulle sova, mamma hemma sa hon bara och hon blev hysterisk när jag tog ner vagnen för trappen och inte farmor. I morgon är de "vardag" igen så då blir de till att krypa, springa, hoppa, läsa, bygga, rita, spela m.m. m.m. skönt att ha haft lite semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0