Mobilt bredband

Vi surfar runt på mobiltbredband här hemma, i söndags slutade de helt plötsligt att fungera. De hade hänt tidigare också men den gången fungerade de igen efter en dag eller två men så var inte fallet den här gången. Vi ringde supporten och angav felmeddelandet och fick till svar att de med största sannolikhet hade gått sönder. Vi skulle bli utan i två veckor eftersom de skulle skickas på reparation.... 

Jag har inte en aning om vad själva "dosan" kostar eller vad de kostar att laga den men jag kan tycka att, när något utan anledning går sönder efter endast EN månad, man ska få en ny. Nu har ju vi fått låna ett bredband men egentligen skulle vi inte få de utan vi skulle snällt vänta i två veckor tills de var lagat. De var tydligen väldigt ovanligt att de blev fel på dom här mobila bredbanden, de är för mig ytterliggare en anledning till att de verkligen är något fel på de. Dessutom vet jag, av erfarenhet, att nya saker som börjar krångla från början och lagas ofta bara fungerar en stund och sen krånglar de igen. De hände nämligen oss nyligen med vår laptop, efter två veckor fick vi lämna in den, fick tillbaka den, lämnade in den, fick tillbaka den, lämnade in den och fick tillslut en ny. Av de tre månader vi hade ägt datorn hade vi haft den hemma i tre veckor.
 
De är så irriterande när saker inte fungerar, nya saker som man har betalat dyrt för... = ( De medför en massa samtal, flackande fram och tillbaka för att lämna in och hämta, lämna in och hämta och sakerna blir ännu dyrare. 

Nu ska jag sluta klaga och gnälla för de finns dom som har de betydligt värre än mig, problem med internet vad är de för problem egentligen???   

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Verkligen tröttsamt! Köper man nytt så ska det fungera eller så ska man få nytt på direkten när man anmält felet istället för alla dessa lagningar och skickningar över hela sverige.

2009-04-05 @ 17:19:24
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0