Inget kalas utan tårta

Milias stora favorit är Nalle Puh så jag beställde en Puh tårta från ett närliggande tårtmakeri. Den var jätte god och jätte söt. Milia har pratat om tårta hela dagen, hon har öppnat kylskåpet flera gånger och varit SÅ sugen att pilla på tårtan, när hon väl fick tårta åt hon en tugga och sen var de bra...





Jag är jätte jätte dålig på att göra tårta, får liksom inte till de. De blir inget fel på utseendet men innehållet blir liksom inge gott, förmodligen har jag alldeles för lite fyllning. Som tur var slapp jag göra någon tårta eftersom min snälla svägerska, Cajsa, erbjöd sig att komma lite tidigare och sno ihop den andra tårtan och den blev JÄTTE god.

Innan tårtan bjöd vi på mat; citronmarinerad kall fläskfilé, kycklingspett, bulgursallad och tsatziki. Jag tror att gästerna var nöjd, eller ja kanske inte alla. Med den där kanske inte alla syftar jag på min far som verkligen ogillar citron i mat, men han åt i alla fall.

   

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack älskade lilla vän för en otroligt god måltid och ett jätte trevligt sällskap, mamma älskade din mat

2009-08-15 @ 22:50:22
Postat av: HUSnrNIO

Så mkt gott ni bjöd på! Salladen såg underbart god ut. Förstår att födelsedagstjejen var sugen på att smaka och känna på tårtorna:) Ha en bra söndag.

2009-08-16 @ 10:03:14
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0