Bokrean fick vänta

Milias bokhylla behöver rensas ur och förnyas, många av böckerna är antingen sönderlästa och eller sönderätna... bokmal = ) Så igår hade jag då tänkt att åka på bokrean och försöka fynda lite böcker till henne och kanske någon till mig, vad jag nu ska med den till. Men bokrean fick vänta då vi fick möjlighet att umgås med och ha trevligt middagssällskap av våra grannar och vänner, de var väldigt länge sedan eftersom lilla R drabbades av en rejäl och ihållande magsjuka.


Allt som oftast är dom små vänner och leker bra men igår var de perioder när de var väldigt gnälligt (från Milias sida). De är nämligen så här, R är sju månader äldre än Milia, han började på dagis i höstas och med dagis starten kom de är MIN, MIN, MIN vare sig de var hans eller inte. De har lagt sig, han har inte alls samma behov av att "äga" saker, S tyckte att de var jobbigt och ursäktade sig, jag sa bara lungn snart ska Milia börja på dagis då blir hon likadan. Nu har Milia börjat på dagis och gissa vad? MIN, MIN, MIN är ett väldigt vanligt förekommande ord, nu är de hon som "äger" allt och R får inte så gärna låna hennes saker, de är inte så roligt men jag vet ju att de lägger sig.

Vad beror de på? Dom flesta barnen blir så, men varför? S hade en teori igår som jag tror stämmer väldigt bra, nått i stil med att dom på dagis inte känner att någonting är deras, dom rycker och knycker saker ifrån varandra m.m. så när dom kommer hem till sina saker då ska alla veta att de här är MITT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0