Dumle

Idag hade jag tänkt att Milia skulle få vara hemma, min sista föräldralediga dag innan jobbet drar igång till veckan. Så blev de inte, Milia hade ingen bra dagisdag igår så hennes inskolningsfröken tyckte att de kunde vara bra om hon kom en stund idag också och de är klart de kanske hade varit dumt att ha tre dagisfria dagar så här tidigt. Idag hade varit en mycket bättre dag, hon hade varit glad och lekt men efter lunchen hade hon blivit ledsen, hon var super trött. Jag hämtade henne när de var dags att sova så nu ligger hon ute i vagnen och sover här hemma.

 

Jag hade ju räknat med att ha henne hemma men nu blev de inte så så jag har passar på att baka och städa här hemma istället. De var ju så roligt att umgås med vår nya köksmaskin igår så jag tänkte att vi skulle bekanta oss lite mer så idag blev de kakor, Dumle-kakor. Jag hatar att göra kakor, chokladbollar m.m. i vanliga fall eftersom man måste knåda ihop smöret med övriga ingredienser, jag hatar att bli kladdig. Nu gjorde min kompis de åt mig så nu kommer de att bakas kakor lite oftare.



Jag tycker att de är väldigt roligt att baka, jag bakar hellre än lagar mat, men vi i den här familjen brukar inte vara så duktig på att äta upp de jag bakar. Så till er som läser och vet var vi bor: Välkommen på fika! 

Kommentarer
Postat av: mamma

Hulda ser ut att ha det gott där i vagnen och kakorna de ser farligt goda ut.

Vi ses sen i eftermiddag

2009-02-27 @ 13:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0