Fixardag

För ett par dagar sedan skrev jag (ännu) en lista på vad som var kvar att göra i huset, efter idag kan jag stryka ganska många punkter på den listan. Här har de fixats sen vi klev upp i morse tills för en stund sedan när de var dags för Milia att sova. Milias farmor och farfar kom ut vid lunch och har hjälpt oss hela dagen.

Vi har satt lister/foder runt dörrarna i badrummen, satt fast golvlisten mellan hallen och vardagsrummet, satt fast golvlister mellan allrummet och vardagsrummet samt vardagsrummet och lillhallen, plockat ur ytterliggare ett antal flyttkartonger (de finns fortfarande ouppackade kvar), stuvat om i flyttkartonger och burit upp på vinden, satt fast locket på toalettlådan, satt upp en hylla på Milias rum.

Golvet i tvättstugan är ÄNTLIGEN färdig lagt och ska fogas i morgon sen ska de målas och listas där inne innan vi kan flytta in tvättmaskin och torktumlare, ska bli så skönt att kunna tvätta men också att slippa ha allt stående i vardagsrummet.

I början av veckan kommer elektrikern och gör klart de sista, just nu kokar vi kaffe m.m. på golvet i hallen eftersom vi inte har något fungerande eluttag i köket, inte så roligt när man har en liten som springer omkring. Jag hade velat ha eluttagen och lysknapparna till underskåpsbelysningen under skåpen istället för "mitt" på kaklet men de blev något litet missförstånd så nu sitter de på väggen/kaklet. De går ju inte att göra så mycket åt de i efterhand men jag sa direkt att om dom ska sitta där ska de vara svarta uttag och knappar, kaklet är ju svart och då vill jag gärna inte ha vita uttag och knappar, dom behöver ju inte synas mer än nödvändigt. Svart var inget dom hade hemma så då blev de till att vänta.  

Nu ska jag se till att få stryka nån punkt från en annan lista.


Milia hjälpte pappa att kapa lister till badrummen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du fixat min verktygspåse en? Eftersom du har haft fixardag? Du jobbar ju inte direkt på acord!

Och Melwins mössa som ska vara klar innan påsk?

2009-02-22 @ 21:24:01
Postat av: Krille

2009-02-22 @ 21:25:55
Postat av: mamma

Skönt att det börjar se ljusare ut, lillhulda ser ut att trivas med sitt jobb.

2009-02-23 @ 06:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0