Första dagen avklarad

Så var då den första inskolningsdagen avklarad och de gick jätte bra. Milias inskolningsfröken tyckte att de gick över förväntan, de kanske dom säger till alla föräldrar men i vilket fall som helst kändes de bra.


På väg till första dagis dagen med ryggsäcken packad på ryggen.

       

Jag ska dock inte sticka under stolen med att min ögon var fyllda av tårar till bristnings gränsen, inte för att de på något sätt inte verkade bra, tvärt om. Vattnet som samlades och var nära att rinna över berodde på en blandning av att de på riktigt gick upp för mig hur lite tid, jämfört med senaste 1,5 året, jag kommer att få träffa min dotter, att se henne bekväm så snabbt, att se hur duktig hon är och hur snabbt hon lär sig. Duktig då tänker jag främst på när hon skulle ta en underlägg, välja en plats, hämta glas, bestick, tallrik och mat och bära tallriken full av mat till den plats hon valt själv. Efter maten plocka bort tallrik m.m. torka bordet och lägga tillbaka underlägget, de såg SÅ sött ut.  

     

Milias bästa kompis R går på samma dagis på samma avdelning som Milia. När vi kom stog han och vinkade i fönstret och kom springandes och mötte oss i hallen. R är i vanliga fall VÄLDIGT duktig att prata men när vi kom var han så till sig av glädje att han nästan stammade, han skulle hjälpa Milia att klä av sig, visa henna var skorna skulle stå och var hennes kläder skulle hänga, kärlek. Jag tror att de var tryggt för Milia att se att R där, någon hon kände igen och tycker om.

R var här hos oss ikväll och ännu en gång idag var de nära till tårar, se själv:


Hur gulligt är inte de här? (Bilden är inte arrangerad)

     


Kommentarer
Postat av: mammor

Hur söt får man vara, vad stolt hon ser ut och stor med sin ryggsäck på ryggen, det här kommer att bli kanon för vprat lilla hjärta, hon har ju sin bästis där, fina kort på dem båda han är ju så himla söt lillgrabben.

puss puss

Mamma

2009-02-17 @ 08:36:11
Postat av: Anonym

Vilka snyggingar vi har!!!Oj Oj man blir helt tagen....

Tack för igår, jättegott och trevligt som vanligt.

Ha en bra dag på dagis, idag är Matilda där - hon skulle se efter Milia idag hälsar hon:)

Puss&kram

2009-02-17 @ 09:28:54
Postat av: Malin Inspiration&design

Åhh så myyysigt det ser ut!! :)

2009-02-20 @ 08:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0