Lämnad

I morse var de då dags att lämna Milia på dagis för första gången. Till en början verkade det som att de skulle gå bra, jag sa att jag måste åka på jobbet en stund och att hon skulle få vara med barnen på dagis, hon svarade bara jaa. När jag sa att hon skulle ta med sig Puh (fick ta med sig honom idag för att känna lite trygghet) och gå till fönstret och vinka sa hon återigen bara jaa och började gå mot fönstret. En av fröknarna tog då upp henne och tänkte följa med henne till fönstret, de var då hon slog bakut, skrek mamma, började gråta och vred sig ur frökens famn och sprang tillbaka till mig. Fy vad svårt de var att hålla tillbaka tårarna då, ögonen var nära att svämma över av tårar men jag lyckades hålla mig till jag kom runt hörnet och hon inte såg mig längre. De var tur att jag skulle iväg och var upptagen för jag har nog inte klarat av att bara sitta hemma och vänta.

Efter mötet med jobbet ringde jag på dagis för att fråga om de gick bra och de gjorde de så dom tyckte inte att jag skulle komma. Hon fick stanna och äta lunch och sova också hämtade jag henne när hon vaknat så nu är vi hemma igen.  När vi satt i hallen och klädde på oss sa jag att hon skulle få gå på dagis imorgon igen då sken hon upp sa jaaa och mojon, kanske att hon tycker att de är helt okej att vara på dagis eller så förstår hon inte vad jag säger = ) I morgon ska jag lämna henne lite senare eftersom jag inte ska iväg förrän kl. 10 och hämta henne lite senare, efter mellis. När hon börjar på riktigt blir de efter mellis som vi kommer att hämta henne.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hej! Ja, på söndag bjuds det på fika vid 14:00. Kul om ni kunde titta förbi! Ses då! Kram C, M, M & S.

2009-02-24 @ 21:42:32
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0