Lilla julafton

Vi gick ner till våra vänner S & R i förmiddags för att leka ute i snön. Efter mycket god lunch när de var dags för kottarna att sova föreslog S att vi skulle gå till huset och börja packa upp lite flyttkartonger, de kunde jag ju bara inte säga nej till. Vi fick en hel del gjort medan dom små sov och när dom vaknade fick dom komma in och leka på Milias rum och vi fortsatte. Vi blev kvar tills de var dags att äta middag.



Våra saker har nu legat nerpackad i snart 9 månader så de blev lilla julafton när man öppnade kartongerna, kommer ju knappt ihåg vad vi har. En del saker undrar jag varför jag inte slängde när vi rensade ur i samband med nedpackningen och en del saker blev jag jätte glad av att se. Även fast vi hann med en hel del så är de en hel del som återstår. Jätte tack till snälla S som hjälpte till hela dagen, utan henne hade jag nog fortfarande hållt på med den första kartongen.

        
1. De är en del kartonger som ska plockas upp. 2. Milia & R ville gärna hjälpa till. 3. Allt porslin står nu på bordet och ska diskas innan de flyttar in i skåpen.


Milia visar sitt rum och sin nya spis som hon inte hade sett själv ens för R, dom lekte och lagade mat länge där inne.
R gjorde korv och Milia gjorde goggo (välling).

        
När dom var less på att leka då blev de hopp i soffan, bus och rackartyg som jag inte ens törs skriva om.
  

TACK SNÄLLA S FÖR HJÄLPEN!


Kommentarer
Postat av: mamma

De små turtur duvorna kommer att ha mycket roligt tillsammans framöver och det lär bli en hel del BUS.

Tur att du har en kompis som S hon ställer upp i ur och skur . TACK S för att du hjälper Angen, själv har vi hur mycket som helst på jobbet just nu och jag får dåligt samvete att inte kunna vara nere i huset och hjälpa till,

2009-01-30 @ 07:04:10
Postat av: lena

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ va kul att fy flytta in, ändra dona, möbelera ja allllllt.... jo renovera är ett himla jobb. Vi har oxå en sommarstuga i Norjeboke mitt i awedenrock festival området som vi fixat på i sex år. Den är nu nästan klar. Och så har vi ju köpt ett gamalt mindre hus som är totalberoende av renovering. Ett hus som vi skall bli gamla i. Men undertiden skall det rustas upp och hyras ut. Vi har även påbörjat rnoveringen som kan följas i min blogg under katogori glimåkravägen 13. lycka till med ert nya fina boende

lena

2009-01-30 @ 10:54:17
URL: http://lattochlagom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0