Tripp till huset

Som jag skrev tidigare bar de av till huset när Milia skulle sova.

Mathias jobbade halvdag idag och kom hem vid 11-tiden tillsammans med Dan och Karina som var ledig. Mathias och Dan åkte ner till huset direkt och Karina stannade med mig och Milia. När de var dags för Milia att sova tog Karina henne i vagnen och gick ner till huset jag tog bilen efter med lite packning.


Milia undrar om inte pappa,
farmor och farfar ska dyka upp snart


Mathias och Dan pysslade med köksfläkten så nu sitter den på plats, de blev faktiskt bra. Faktiskt för att jag hade lite svårt att föreställa mig hur de skulle bli, de är ju ingen traditionell fläkt, inte för mig i alla fall.

     
Milia ville gärna vara med och hjälpa till, de vill hon alltid



Karina tvättad av väggarna i badrummen ett par gånger. Helt otroligt vad mycket de måste tvättas och torkas efter att de fogats men nu tror jag att dom ska vara färdig tvättade.

Jag då? Jo då, Milia sov i två timmar så jag målade på leksakslådan, de är bara en sista vända med en lite blankare färg kvar på den. Började dessutom att måla på lite bokstäver som ska sättas upp bland annat i Milias rum.

     

När Milia vaknade fick hon komma in ett tag eftersom jag ville vara kvar och titta när fläkten kom upp. Hon gick in på sitt rum, där hittade hon påsen med julklappar som vi la undan direkt efter att hon öppnat dom. Hon fick så himla mycket julklappar så vi valde att lägga undan en del, dels för att hon skulle hinna uppskatta och leka med allt men också för att vi ska rensa ut mycket av de hon har sen tidigare allt fick alltså inte plats. Vi tänkte rensa ur de när vi flyttar också tar vi fram resten av julklapparna i hennes nya rum. Nu fick hon ju syn på allt så vi plockade upp några av saker så hon fick leka, för första gången, på sitt rum. Snart, väldigt snart, hoppas jag att hon leker där varje dag.

     
1. Milia var väldigt sugen på hinkarna som farmor hade när hon tvättade väggarna. 2, 3 & 4. Hon glömde dock hinkarna ganska fort när hon såg påsen med leksaker på sitt rum.

     
De fanns mycket roligt i påsen, pussel, matstol till dockan och tågbana bland annat. Helst av allt hade hon nog öppnat och plocka fram precis allt ur påsen.

Efter att jag och Milia åkte hem hände det en hel del saker så jag måste ner och titta i morgon. Väggen i hallen är tapetserad, skåpet i stora badrummet sitter uppe och de är färdig kaklat i köket, äntligen!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0