Nästan svart, nästan grått

Av allt kakel och klinkers vi har köpt och satt upp är jag mest nöjd med de i köket. Egentligen är de en golvplatta, dvs klinker, men de fungerar ju att ha på väggar de också.  En stor platta, som mäter ca 30 x 60 cm, den skiftar i färg och glans, är mycket glad att vi valde en stor platta. De är svårt att säga bara en färg men de är i alla fall åt de svarta hållet, inte svart men nästan, inte mörk grå men nästan...

Vi kommer att ha spisen i ett hörn och innanför spisen och under fläkten är de ett "hål" i väggen som kommer att fungera som avlastningsyta bland annat. När jag var ner till huset nu i eftermiddag så hade dom kaklat "hålet", de blev jätte bra, så nöjd. De är dock inte helt färdig kaklat i köcket ännu men jag kan inte tro att jag skulle bli mindre nöjd när de är fardigt.






Nu ska jag nog inte åka ner till huset förrän de är helt färdigt och vi kan flytta in, längtar VÄLDIGT mycket nu. Längtan blir inte direkt mindre när man åker ner och tittar men just nu känns det som att de är en tag kvar, suck! Hade gärna sett att vi hade hunnit flytta in och fått klart innan jag börjar jobba men den dagen närmar sig med stormsteg så vi får se hur de blir med de.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad läckert det kommer att bli med spisen i hörnet, bra val av kakel, alla val ni gjort är kanon fina.

Vi håller tummarna på att det är inflyttning snart.

2009-01-21 @ 09:10:38
Postat av: Josefine

Fint med lite egna lösningar!

2009-01-21 @ 15:15:35
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Elin ett hus till oss

De klinkersplattorna var verkligen jättesnygga! Varifrån kommer de?



Sv: vad skönt att höra att ni är nöjda med färgval. Vad är det i strukturen som ni hade valt annorlunda idag? Jag fiskar efter tips :)



tack för härliga kommentaren!

2010-03-24 @ 23:28:27
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0