Förbereda och planera

Som sagt är de inte så länga kvar tills vi ska börja skola in Milia på dagis. Tills dess är de en del saker som ska göras, bland annat märka upp alla kläder och skor med namn. De finns ett antal sätt man kan göra de på, märkpenna, lappar som stryks på, lappar som sys på sen såg jag något idag som jag aldrig hade sett tidigare nämligen en namnstämpel.

Namnstämpeln hittar man hos http://www.namnnappen.se/ där kan man också beställa nappar med valfri text på. Jag beställde nappar till Milia med hennes namn på. Tänkte att de kunde vara en bra idé tills hon börjar på dagis så slipper vi riskera att napparna förväxlas och kanske minimera bytet av baciller.


Bild lånad från www.esska-namnnappen.se

Ni som har barn som redan börjat på dagis, är de något mer man bör tänka på?


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration&design

Angelica; Det är väl ett jättebra alternativ till tavellister. Man kan ju sätta mer än en rad också. Skulle vara fräckt. :)



/Malin

2009-01-28 @ 22:04:47
Postat av: s

Ha Ha...

Du och jag varandras motsatser...Jag har fortfarande inte märkt Rs kläder. Men jag har en märkpenna här någonstans. du kan ju få låna den imorgon om du vill!!!!!!!!

Natttttttti.

2009-01-28 @ 22:53:54
Postat av: Anonym

Smart att beställa nappar i Milias namn, Angen du är lik mig i många saker, det ska vara märkta kläder på dagis men det vet du ju eftersom du har vikarierat, det är inte lätt att hålla reda på 20 barns kläder,nappar ja gud vet allt

2009-01-29 @ 19:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0