Duplo

Just nu har Milia fattat tycke för att bygga med Duplo Lego, jag tyckte själv om att bygga med Lego när jag var liten så jag har inget emot att bygga med henne. Tänk när hon kan få sitt första "riktiga"  Lego, undra vem som kommer att tycke de är roligast? Milia, mamma eller pappa, vi kanske får köpa tre förpackningar så att de inte blir bråk när den dagen kommer.



 

Nu finns de ju SÅ mycket mer än när jag var liten, då var de mest riddare, rymdfarkoster, bilmekaniker  och dylikt, jag tror aldrig jag såg en Lego gubbe som inte var av de manliga könet. Jag menar inte att de ska vara rosa prinsessor för at tjejer ska kunna leka med Lego men de är ju roligt att de finns både och.




Bilderna är lånade från www.hikmet.se


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Jag älskade också lego när jag var liten. Tyvärr är det inget som dottern fastande för något speciellt. Men man vet inte det kanske kommer en legoperiod annars får jag hoppas på sonen...

2009-03-25 @ 21:09:51
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0