Fixar söndag, snart en tradition

Jag stod och knackade på dörrarna till köpcentrat i förmiddags, när man har barn är man ju uppe rätt tidigt även fast de är helg. Hade lite småsaker som skulle införskaffas från bland annat Ikea. På väg ut från en av butikerna som stod på besökslistan träffade jag svärmor och svärfar som för övrigt var på väg till oss för ännu en fixar söndag, de börjar bli tradition, fix + middag. Dan var inte sen att nappa på förslaget att åka till oss när Karina föreslog att hon kunde stanna och åka med mig tillbaka, som "alla" andra karlar är inte han heller så förtjust att gå i affärer.

Vi uträttade diverse ärenden och kom faktiskt hem med de mesta av de vi hade tänkt oss, tror jag. Milia sov när vi kom hem så Mathias och Dan höll på för fullt, sådana här dagar är så underbara, när man verkligen ser att de händer saker. Ibland jobbar, jobbar och jobbar man men när man är färdig tycker man trots allt jobb inte att de har hänt någonting, osynliga saker är inte lika roliga som synliga saker men dom måste ju göras dom också.

     
Mörkläggnings gardinerna är på plats i alla sovrummen.

     
Lamellgardinen i allrummet sitter nu uppe och de blev väldigt bra. 


Klädkammaren har börjat inredas, här hjälper Milia farfar att skruva ihop garderobsstommen. Hon vill SÅ gärna hjälpa till.

I morgon är de måndag IGEN?! och jag har en tanke om vad som ska hinnas med i hemmet den här veckan, vi får väl se de faktiska utfallet på söndag. Jag tyckte inte att jag fick så mycket gjort under tiden jag var barnledig, de var den där timmen/timmarna mitt på dagen när hon sov, men nu när jag jobbar blir de ännu mindre.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Usch ja, tanken på att jobba och ha två barn och ändå vilja göra saker i hemmet känns inte som att den går ihop. Härligt med en söndag när saker blir gjorda och med lite hjälp går ju allt lite lättare. Ha en bra vecka.

2009-03-23 @ 08:38:34
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0