Fixarkväll

Idag har Milia fått vara hemma med farmor, en sista dag för säkerhets skull, imorgon blir de dagis igen. Jag kom hem från jobbet till dukat bord, fantastiskt skönt, de gör jag ju i och för sig nästan varje dag, lyx! Farmor och farfar stannade hela kvällen så Mathias och Dan har hunnit med en hel del fix här hemma, tex så har städskrubben äntligen fått flytta in i tvättstugan. I morgon ska jag ge mig i kast med att fylla de för att bli av med ännu en blå Ikea kasse från kontoret, tror att de är typ den tjugonde i ordningen och då har en del fyllts och tömts flera gånger. Hur mycket saker (läs skit, i många fall) kan man ha? 

I förmiddags var elektrikerna här också så nu har vi, efter lång väntan, äntligen fått våra svarta kontakter och lysknappar i köket. De första jag har gjort när någon kommit hit för första gången är att upplysa dom om att vi INTE ska ha dom vita kontakterna. Alla har sagt; men de tänkte jag inte ens på. Förstår inte de för de var de enda jag såg i köket, vita, stora, nästan självlysande uttag och knappar, nu sitter de svarta nästan osynliga där istället och snyggt blev de.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0