Segt

Nu har vi äntligen fått igång internet igen, de är väldigt segt men de fungerar. De tidigare två inläggen från i lördags skrev jag i söndags men hann inte publicera innan internet valde att koppla ifrån så dom blev publicerad nu istället.

Vad har vi då haft för oss utan ett fungerande internet?

I söndags skulle vi ha åkt på kalas till min svägerska Cajsa som fyllde 32 år (GRATTIS!) men med risk att bli smittad av magsjuka valde vi att stanna hemma istället. De hade inte varit så passande att inleda Milias riktiga dagisstart och min jobbstart med sjukdom.

I måndags så började jag då alltså och jobba igen, jag känner mig väldigt motiverad att jobba och tycker att de känns roligt samtidigt som jag tycker att de är jobbigt att få vara så lite med Milia. De var inte roligt att lämna henne i måndags skrikandes och med krokodiltårar rullandes ner för kinderna, fy fy fy jag ville bara gå tillbaka och hämta henne. Som tur är har de gått mycket bättre igår och idag, inga tårar bara rop efter mamma... : ( Nu är de bara en arbetsdag kvar sen har vi långhelg, som jag ska pussa, krama och snusa på henne då.

i tisdags var vi hem till mor och far och åt middag, min bror med familj kom också. De var länge sedan vi sågs och ingen var gladare än Milia över att få träffa Melwin, hon hade inte tid för mig när jag kom efter jobbet och ville gosa med henne. På vägen från jobbet hämtade Mathias vårt nya vardagsrumsbord, Cana, som hade kommit så de stod uppackat när jag kom hem och jag är supernöjd! Nu skulle jag jätte gärna vilja ha en nya soffa och kanske en ny TV, jag får nog spela på trav och/eller lotto till helgen om de ska bli möjligt ; )

Idag följde svärmor och svärfar med Mathias och hämtade Milia på dagis, dom ville se var dom skulle gå om dom ska hämta henne själv någon gång. När jag kom hem hade Karina fixat middagen så de var bara att sätta sig till dukat bord. Mathias och Dan har jobbat hela kvällen, dom har kopplat in tvättmaskinen och torktumlaren, dom har kapat ur för dom inbyggda högtalarna i väggen och förberett för att "hänga" upp tv-bänken på väggen.

De var senaste dagarna hemma hos oss de, bilder på de som hänt här hemma kommer en annan dag nu är de dags att natta kudden.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Provade ringe, men fick inget svar. Vet inte om M & M pratat, men vi kan titta ut efter farmors kalas på lördag om ni hunnit hem? Kram Cajsa

2009-03-05 @ 11:06:43
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0