Våffeldagen

Jag antar att de inte bara är vi som har ätit våfflor till middag idag då de är självaste våffeldagen. Ska jag vara ärlig så hade jag dålig koll på att de var den dagen idag. Mamma påminnde mig och frågade om vi skulle äta tillsammans idag, dom tog med sig allt utom järnet och Slotts Original senap (till ärtsoppan) ner till oss så jag kom hem till dukat bord. Jätte gott var de, ärtsoppa och härligt frasiga våfflor med hjortronsylt men varför egentligen har våfflan en egen dag?  En dag som denne är det nog ganska lätt att få svar på den frågan men jag nöjer mig med att de bara är så och tar tillfället att äta något som vi annars äter ganska sällan.



Milia tyckte inte att de var någon smaksensation, hon åt just ingenting. I och för sig har hon varit dålig att äta oavsett vad som har serverats dom senaste dagarna, hemma, på dagis säger dom att hon äter JÄTTE bra. Vi är verkligen inte van vid att Milia äter dåligt men har ändå tänkt att den dagen då hon ska matvägra kommer. Vi gör inte så stor grej av de för så länge hon äter ju bra till frukost, lunch och mellis klarar hon sig. 


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Halloj! Jag missade våfflorna igår. De övriga i familjen smaskade å´åt! Kom att tänka på Cathrins mössa. Eftersom den var för liten och det snart är vår, struntar de i att köpa den och vill lämna tillbaka den om det är ok med dig. Den är såklart oanvänd. Du kanske kan sälja den till någon annan med en liten. Blå o vit randig är den. Ska jag lägga ut 120 kr o ge henne också kan du sätta in pengar på mitt konto eller lämna när vi ses. Kanske till hösten :-)). Kram Cajsa

2009-03-26 @ 10:54:50
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?

2009-03-26 @ 11:08:27
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0