Drakar

Idag har jag och Milia hälsat på på mitt jobb, de  var ett tag sen hon var där så hon var efterfrågad. Efter besöket mötte vi upp kära G på stan för lunch på mitt absoluta favorit ställe som har dom godaste salladerna jag någonsin ätit. På väg till restaurangen fick Milia syn på alla fina, färglada drakar som står utplacerade i innestaden så jag lovade henne att vi skulle titta närmare på dom efter lunchen så så fick de bli.

Vi hann inte med att hälsa och klappa på alla, ca 30, drakarna. Vi får ta resen en annan dag.


En av drakarna läser tidningen i badkaret. De var nog den Milia tyckte mest om.





 

Dom färgglada drakara är väldigt uppskattade, framförallt av alla barn som gärna klappar och klättrar på dom. Varje drake ägs av ett företag som låter en konstnär färgsätta och designa dom, en kombination av konst och reklam. Drakarna lyser upp runt om i innerstaden under sommar halvåret. Tjejerna bakom har verkligen lyckats med sin idé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0