Egen tid

De pratas mycket och ofta om "egen tid" både bland föräldrar men också runt omkring föräldrar. Man MÅSTE ha egen tid, de är viktigt med egen tid osv osv osv. I går fick i alla fall jag en stor dos "egen tid", på förmiddagen spenderade jag flera timmar i köpcentrat för att uppdatera min garderob som inte uppdaterats på ett tag. Ofta blir de Milias garderob som uppdateras fast de inte behövs men nu hade jag fått ett presentkort när jag fyllde år med klara direktiv att jag skulle handla till mig själv och de gjorde jag.

På kvällen var jag utbjuden på restaurang av min vänner (också en födelsedags present), vi hade väldigt trevligt och vi fick i oss både god mat och dryck och en rejäl dos tjejprat. Efter middagen gick vi vidare till ett lungt ställe för ytterliggare tjejprat över några glas med flytande innehåll innan vi gick ut på krogen. Vi stängde nästan stället (jag tror dom stänger 3 iaf) eftersom de sedan innan var bestämt att vi skulle åka sista bussen hem kl. 02.45 och de blev bland de roligaste på hela kvällen. De låter som att vi inte hade speciellt roligt när bussresan var bland de roligaste men så var de absolut inte, vi hade en jätte trevlig kväll. De var länge  sedan jag var ut på krogen och jag kan säga att jag saknar INTE att springa ute var och varannan helg, en gång per år räcker långt men de där innan gör jag gärna oftare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0