Härligaste tyget

I helgen som var fick vi upp stänger och gardiner i tre av fem fönster och när symaskinen ändå  var framme passade jag på att sy en filt till Milia att ha i vagnen. Filten är dubbelsydd i ett helt fantastiskt mjukt och härligt tyg. Tygerna har jag köpt från en äldre dam och herre från södra Sverige (kommer inte ihåg vad företaget heter just nu) som väver dom själv. Jag gjorde filten rejält stor så att de går att stoppa om henne riktigt när de är lite kyligare. Ett matchande örngott till kudden ska också sys och ett sånt örngott måste jag nog sy till mig själv också.



De flesta mössor som sätts på Milias huvud är också sydda i dessa tyger. Jag uptäckte dessa tyger i fjol när dom stod på en marknad här, jag hoppas dom kommer i år också, kanske finns de några nya fina färger...

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0