Jag blir SÅ j..la less

För ungefär en månad sedan skrev jag om vårt mobila bredband som gick söder helt plötsligt. Vi fick, tack vare goda kontakter, låna ett nytt under tiden vårt var på lagning. Förra veckan ringde dom och sa att de var klart så jag åkte dit för att byta in de vi fått låna. Tjejen i butiken sa att vi fått ett nytt eftersom de förra inte gick att laga, de tog alltså flera veckor att konstatera att de inte gick att laga... Varför kunde vi då inte få behålla de lånade som vi dessutom visste fungera? Nej, vi fick ett "nytt", de ny låg inte i en förpackning utan i en plastpåse... Brukar inte nya saker ligga i osprättade förpackningar? De gjorde i alla fall de första. Gissa om de nya modemet fungerar, NEJ, NEJ och åter NEJ.

1. Om vi inte fått låna ett skulle vi då varit utan i närmare en månad?
2. Varför får man inte ett nytt på en gång när dom själva säger att de högst ovanligt att dom går sönder, enligt mig är de då ett uppenbarl fel, eller?
3. Hur kan de ta närmare en månad att konstatera att de inte går att laga?
4. Eftersom vi ändå fick ett nytt varför kunde vi då inte behålla de vi hade?
5. Hur f.n kan man påstå att de är nytt när de inte ligger i en förpackning utan i plastpåse?

Med mera med mera,

Jag blir så j..vla less när saker inte fungerar, nya saker som ska fungerar. Nu måste vi återigen ringa, åka, lämna, hämta och de är ju precis vad man vill offra tid på för man har ju inget annat man hellre vill göra.

Nog om de men visst är de väl konstigt, men ofta är de väl så när man har med stora företag att göra, företag om helt enkelt skiter i mig och mitt lilla mobila bredband. Företag som inte bryr sig de minsta om jag klagar i massor.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Kanske dags att bli Teliakund ;-)

2009-05-25 @ 08:15:20
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0