Med gasen i botten

Milia skulle få en "sparkbil" att ha ute av mormor och morfar, en sån Bobby Car eller liknande. Först hittades en men den verkade vara lite för liten för att hon skulle kunna använda den ett tag, då blev de prat om, originalet (tror jag), en Bobby Car. I dag kom  mormor och morfar ner med en stor låda och den innehöll inte en Bobby utan ett polis fordon av modell fyrhjuling. Jag tror, om jag får gissa, att min far till stor del ligger bakom valet. Den är nämligen el-driven, man sparkar inte man gasar, jag sa på en gång att inte kan väl hon köra en sån där, hon är för liten. Den monterades, hon hoppade på, hon körde iväg hur lätt som helst och hon var överlycklig. Den går som tur är i snigelfart så jag behöver inte oroa mig för att hon eller rättare sagt den sticker iväg.


Tack mormor och morfar!

Hon körde fram och tillbaka, fram och tillbaka, de var inge problem att gasa däremot fick hon inte riktigt till de med styrningen. Hon blev jätte sur när de tog stopp, mot tex en vägg, och fortsatte ändå trycka gasen i botten.

1 år och 9 månader "susar" hon fram på en fyrhjuling, vart ska de här sluta? Hon blir så bortskämd den här ungen från alla håll och kanter. Man kan ju vara bortskämd på olika sätt och blir hon bortskämd till sättet då blir de NEJ till alla som vill ge henne saker annat än när hon fyller år och i julklapp. Den rätten måste man väl ha som föräldrer? Jag vill inte ha någon bortskämd snorunge så de så. Så länge hon är tacksam för, är rädd om, och blir glad för allt hon får, vara sig de är en cykel eller en förpackning kritor, får hon vara lite bortskämd.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Ååå..rolig grej! Vi funderade på en sån till Lilla S, men risken finns att det bara blir bråk och medling mellan syskonen. Vi får väl vänta tills vi vinner på lotto o Maja får sin ponny;-))Såklart mailar vi bilderna. Ska försöka komma ihåg det ikväll. Kram Cajsa.

2009-05-19 @ 08:03:20
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Det blev uppskatta av illhuldan, fast mor i huset var lite emot det

2009-05-19 @ 08:53:19
Postat av: HUSnrNIO

Tack för kommentaren om tavlorna. Självklart kan du beställa en. Jag gör dem i A4 format för då brukar det vara lätt att hitta en passande ram till (t.ex Ikeas Ribba). Maila mig textuppgifter som du vill ha med och eventuella önskemål på färger. Kommer ihåg när W fick en fyrhjuling med gaspedal av kusinerna när hon fyllde två. Så arg hon var när det stod en vägg eller en soffa i vägen för hennes framfart s.

2009-05-19 @ 11:05:28
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0