Sandstrand

Milia här överlycklig och tycker att de är jätte roligt med grus- och sandhögarna om lossats på vår tomt. Hennes mamma, dvs jag, är inte fullt lika lycklig. Hon klättrar upp och åker kana ner, de spelar ingen roll hur mycket jag borstar av henne innan hon går in eller om jag tar av henne kläderna ute. De känns som att man ständigt går på en sandstrand här inne i vilket fall som helst.

De är inte på något sätt en nyhet med sand/grus/jord på vår tomt, hela tomten består av de men att de finns i högar är nytt. Jag hoppas att dom inte ligger kvar allt för länge för de innebär ännu mer sand/grus inne än när de bara ligger på marken. Idag när jag klädde av Milia hade hon så mycket sand i skorna så jag har svårt att förstå att hon fick plats fötterna. De kan jag i och för sig förså men när jag däremot kom till blöjan, som de rasade sand ur, såg de ut som att hon suttit blöt och naken direkt i sanden... För de första hur tar de sig in genom byxorna och in i blöjan? För de andra hur kan man gå omkring så?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0