Hela havet stormar...

I går var vi bjudna till vänner på middag, väldigt god middag. Med fem barn runt bordet blir de allt annat än lugnt, jag tror inte att vi satt ner allihop samtidigt vid ett enda tillfälle men vad gör de. Underbara barn och fler blir dom, för en del är andra på väg och för andra verkar de inte så långt borta i tanken. Med andra ord kommer de att dröja med lugna middagar och lika bra är väl de då vi blir fler och inte får plats runt bordet. De är ju perfekt att de alltid är någon eller några som är uppe och springer, de blir lite hela havet stormar, visst är de så den heter leken när man ska få tag i en ledig stol? 

När de var dags för desserten var de betydligt lugnare vid bordet och gott om plats, då sov fyra av dom fem små.


Milia hängde runt "bardisken" och åt av goda korvar och drack bubbeldricka innan maten, behöver jag säga att hon inte åt så bra sen... Mmmm jag tyck om korvar mamma.

Vi tjejer ska träffas i början av december för de årliga julbaket, i går bestämde vi att vi skulle göra de utan barn. I fjol gick de ganska bra att ha dom med men i år skulle jag gissa att vi inte skulle ha en enda lussekatt som inte är bränd, eller en enda knäckt som inte är stenhård om dom är med. Pappor och barn åker till leklandet istället och kommer förhoppningsvis hem till lagom gräddade lussekatter, lagom sega knäck och andra godsaker, längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0