Marknad

I morse låg jag kvar en stund och när jag vaknade och kom ut i vardagsrummet fick jag "panik", vad är klockan? Jag möttes av ljus, trodde att klockan var minst elva men tur nog var den bara 8.03, solen sken. Jag hade nsätan glömt hur de såg ut när solen sken och de är ljust ute efter att inte har sett de på ett par veckor.

Efter gympan for jag, Milia och mormor ut till ön och mötte upp lillkusin, Sofia och G för årets första julmarknad, mys. Vi tittade på fina handgjorda ting, fikade hembakt, åt korv och träffade tomten. En påse hembakt tunnbröd och sötaste lilla Madicken klänningen till Milia fick följa med oss hem.

  
Snälla tomten bjöd på skumtomtar och pepparkakor.



Jag har svårt att tro de även fast jag själv var med och upplevde de, årets första julmarknad alltså. Hur och när hände de liksom? Vart tog dom annars så långa månaderna oktober och november vägen? Stämmer de att de är första advent nästa helg? Vädret, 7 plusgrader och sol gör ju sitt till de också. Hade de varit 7 minusgrader och snö hade de varit lite lättare att förstå att december och julen närmar sig.


Kommentarer
Postat av: MAMMA

Vilken trevlig tur ut till ÖN och få umgås med mina nära och kära

Tack för att ni finns

2009-11-21 @ 22:56:59
Postat av: HUSnrNIO

Så mysigt med en aning om jul:)

2009-11-22 @ 18:59:15
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0