Vi såg de snöa, vi såg de snöa...


Igår morse när vi vaknade var marken täckt av vackert vit snö. De var inte mycket men så pass att gräsmattan var täckt. Milia blev överlycklig och ville ut på en gång.

I morse vaknade vi till regn och av snön syntes inte ett spår. Inte en enda snöflinga låg kvar, tråkigt, de blir ju så mycket ljusare och finare när snön kommer. I fjol hade vi en riktig vinter, mycket snö länge, inget slask och ingen halka. Oftast i den här delen av landet brukar vintern vara snö, regn, kyla och värme om vart annat, de kan man vara utan. Egentligen är jag ingen vinter människa om jag inte får vara i fjällen vill säga men hellre vinter med mycket snö än slask och halka.


Jag vet en i familjen som längtar efter mycket snö, snart. (Mars 2009)

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Här har det snöat flera gånger men än så länge stannar det inte kvar på marken. Skönt tycker jag men inte W. Ha en trevlig söndag.

2009-11-08 @ 11:02:47
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0