Följa med mamma jobbet

är något som Milia säger ofta, varje morgon senaste tiden faktiskt. Jag har trott att de är för att hon inte vill gå på dagis men idag tror jag att den egentliga anledningen kom fram.

Innan sommaren var hon med mig en kort stund en eftermiddag, hon fick då en pepparkaka medan hon väntade. Idag kom vi in på jobb när mamma/mormor var här, hon frågade Milia vad mamma gör på jobbet? Perpparkakor, äter pepparkakor. Där ser man, de är alltså de hon tror att jag gör på jobbet hela dagarna. När jag sliter som ett djur tror hon att jag äter pepparkakor. När jag jobbar sena kvällar då tror hon att jag inte har hunnit äta tillräckligt med pepparkakor under dagen. De är alltså därför hon så gärna vill följa med mig på jobbet =)

När vi frågade vad pappa gör på jobbet då svarade hon -grejar. Jasså minsann han grejar han och jag äter pepparkakor. I själva verket är de ju Mathias som har tillgång till en massa pepparkakor på jobbet.


Milia iförd discoklänning, ala mammas scarf, väntandes på att discot (Idol) skulle börja tidigare ikväll. De är disco för hela slanten för den här lilla damen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0