Mitt hjärta stannade för en stund.

Som SÅ många gånger tidigare hoppade Milia i soffan ikväll. Vi gör inget annat än säger åt henne men de hjälper liksom inte, hon bara fortsätter. Hon är som Nalle Puhs vän Tiger, studsig, hon hoppar och studsar för jämnan. Jag tror att hon lever för att hoppa och studsa.

De som kom att bli sista hoppat, för den gången, höll på att sluta riktigt illa och fick mitt hjärta att hoppa över några slag. Hon fick en väldig fart och skulle slänga sig mot ryggstödet men istället flög hon över och landade på huvudet/nacken ca en meter ner. Svårt att ge en bild av de men de såg rikitgt illa ut. I vanliga fall är jag väldigt lugn, skriker aldrig rakt ut utan behåller lugnet och visar inte henne att jag blir rädd men den här gången gick de inte, jag SKREK. Har nog aldrig varit så snabb heller, jag hade henne redan i famnen när jag hörde mamma säga -ta inte upp henne hon kan ha gjort illa nacken...

Den här gången gick de bra, som de oftast gör för dom små, hon blev nog mest rädd precis som jag. De som förvånar mig något så otroligt de är att barn verkar inte lära sig av sina "misstag". De här är inte första gången hon slår sig när hon hoppar i soffan men hon har ju inte slutat hoppa för de. Inte den här gången heller, jag tror de tog max 10 minuter så var hon tillbaka och hoppade igen. Skillnaden den här gången var att hon slutade på en gång vi sa till men varför ens prova? Vad är de dom inte förstår? Tror dom inte att de kan hända igen?  

Min puls är fortfarande något förhöjd.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Usch så hemskt! Otroligt skönt att det gick bra. M är också jobbig med soffor. Han hoppar och studsar och vill krypa upp och sitta på armstödet. det är otroligt nära att han ramlar ner. Än så länge kommer han inte upp i soffan o vardagsrummet på egen hand men i W:s säng lyckas han ta sig upp. När man säger till honom att han inte får dra i hennes sänglampa och tavlor så blir han arg och kastar sig bakåt. Har hunnit "rädda" honom flera gånger men han har även trillat ner och slagit i sina tänder så att det blödde. Inget vidare alls även om vi va hos tandläkare och fick konstaterat att det såg ok ut. Hoppas ni får en bra fredag tillsammans.

2009-10-30 @ 08:26:39
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Mamma

Min puls var oxå förhöjd resten av kvällen må jag slippa uppleva detta igen, gäller även lilla Melle som oxå vill klättra i soffan Tur att allt gick väl

Mormos lilla prinsessa

2009-10-30 @ 09:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0