Långledigt

I fredags var de dags för Milia att gå på dagis igen efter 10 veckors sommarledigt. De gick öväntat bra att lämna henne, hon satt sig ner bredvid bästa R för att äta frukost och sa bara -hej då min mamma och vinkade.

När jag kom och hämtade henne på eftermiddagen började hon att storgråta och slängde sig i mina armar och sa mamma mom (kom), mamma mom (kom) nu, mamma mom (kom). Ungefär som att inte trodde att ja skulle komma tillbaka... Sen i fredags har hon varit ledig men så i morse var de dags igen. Redan hemma när hon förstod att vi skulle till dagis sa hon -inte dagis, följa med mamma jobbet. När de var dags att säga hej då på dagis kom tårarna, i floder, och de blev inte bättre när bästa kompisen inte var där idag. 

Även fast jag förstod att de skulle bli så här, hon har ju trots allt varit ledig och varit med oss i tio veckor, så är de jätte jobbigt. Vem vill se sitt barn så ledsen, vända dom ryggen och bara gå därifrån? Inte jag men jag måste. Nu vet jag, av erfarenhet sen i våras, vilket underlättar, att de kommer att gå över, de kommer att göra ont ett tag men de går över.



 

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Jobbigt att lämna dem när de storgråter. W hade en period där hon gjorde det varenda morgon. Några av gångerna klamrade hon sig fast vid mig och då var det ingen skön känsla att åka till jobbet. Ringde till dagis ibland för att kolla så det var ok med henne vilket det alltid var. Skönare att kunna ägna alla tankar till jobb när man väl är på jobbet... Hoppas dagen gick bra för henne.

2009-09-24 @ 14:06:06
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Mormor

Mormors lilla hjärtegull, förstår att det blir jobbigt efter en sådan lång ledighet, men hon kommer in i det snart igen puss puss

2009-09-25 @ 08:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0