Geggamoja

Milia fick en sen påskpresent av S som mamma och pappa är avlastningsfamilj åt. En mystisk rosa sand/lera som även fast man blandade den med vatten inte blev blöt, de gick verkligen inte att få den blöt. Milia som älskar att gegga var överlycklig, sand/lera och vatten innomhus som man fick blanda och gegga hur mycket man ville. När de var färdig geggat var de bara att sila sanden och lägga tillbaka den i burken.





Vi, eller jag, bestämde att sanden fick stanna hos mormor eftersom hon säger att barn ska gegga... Jag hatar att gegga/bli kladdig, jag geggade/kletade aldrig när jag var liten och jag tycker själv att de blev folk av mig ändå. Att göra tex chokladbollar är en mardröm men nu vet jag vem som ska få göra de i framtiden. M var ordentligt duktig på att knåda/kleta/gegga, är de inte konstigt eller kanske typiskt att man får världens geggiste unge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0